Rowery ze wspomaganiem elektrycznym

Wtorek, 7 lipca 2015 17:10

Rower od lat stanowi środek transportu dla znacznego procentu społeczeństwa. Dla części rower służy jedynie do przemieszczania się z punktu A do punktu B, dla innych oznacza aktywnie oraz ciekawie spędzony czas, styl życia a nawet pracę.

Rower daje wiele możliwości lecz konieczność wysiłku jaki należy włożyć w pedałowanie odstrasza pewne grupy przyszłych miłośników "dwóch kółek”. Nowa era rowerów przychodzi na ratunek wszystkim tym, którzy z różnych przyczyn nie mogą bez ograniczeń cieszyć się jazdą na rowerze. Udogodnienie naszych czasów w formie rowerów ze wspomaganiem elektrycznym robi furorę na całym świecie. Funkcjonalność "takiego roweru” nie pozostawia żadnych wątpliwości co do powodu, dlaczego zyskał on tak szerokie grono zwolenników.

"Elektryki” są rowerami dla każdego. Nie ma tu ograniczeń wiekowych czy fizyczno-kondycyjnych. Największą popularnością cieszą się one u pewnych grup społecznych. Pierwszą z nich są osoby mieszkające i pracujące w miastach, w szczególności w tych z zatłoczonymi samochodami ulicami. W tej sytuacji rower ze wspomaganiem elektrycznym jest idealnym rozwiązaniem. Człowiek wstaje rano i na samą myśl o staniu w korkach podczas drogi do pracy już jest zmęczony i zniechęcony. Jego alternatywą sprawiającą, że dzień zaczyna się z uśmiechem na twarzy jest właśnie „elektryk”. Wygodne wsiadanie i zsiadanie, wygodna postawa ciała podczas jazdy, wiatr we włosach no i... nasza niewidoczna moc ukryta w silniczku elektrycznym, dzięki której droga do pracy staje się szybka i przyjemna. Nieważne czy pracuje się w biurze czy w kwiaciarni, geometria ramy pozwala na użytkowanie go w każdym ubiorze. Garnitur, sukienka, jeansy czy szorty, docierasz do pracy bez korków, zmęczenia i złego nastroju.

Kolejną grupą społeczną preferującą jazdę na rowerze ze wspomaganiem są osoby, którym problemy zdrowotne nie pozwalają na dłuższe wycieczki rowerowe lub wzmożony wysiłek fizyczny. W tej sytuacji „elektryk” również ratuje sytuację. Pozwala nam na przejażdżki z rodziną i podziwianie widoków na ścieżkach. Z roku na rok w naszym kraju przybywa ścieżek rowerowych - w dodatku na na Podhalu mamy jedne z najpiękniejszych widokowo. W parze z urokliwymi widokami idzie również górzyste ukształtowanie terenu. Wielu ludzi zostaje zniechęconych do tak pięknych wycieczek właśnie z powodu konieczności nadmiernego dla nich wysiłku fizycznego. Rower ze wspomaganiem elektrycznym daje w końcu możliwość wyruszenia na dalsze wycieczki na "dwóch kółkach” bez obawy, że nie będzie się miało siły na powrót do domu. Często zdarza się, że grupa znajomych, rodzina planująca wycieczkę rowerową obawia się o swoją kondycję czy wystarczającą wydolność. Nie jeden z nich rezygnuje z przygody z obawy, że nie nadąży za resztą. Pedałując ze wspomaganiem możemy zapomnieć o tym dyskomforcie i z uśmiechem ruszać z resztą ekipy.

Rower ze wspomaganiem elektrycznym jest udogodnieniem naszych czasów, dzięki czemu osoby, które do tej pory z jakiś przyczyn odmawiały sobie przyjemności jaką jest jazda na rowerze, teraz mogą jej śmiało zakosztować.
Pamiętajmy jednak, że "elektryk” nie pokona za nas, bez żadnej pomocy całego dystansu. By wiedzieć czego możemy się spodziewać, przybliżymy zasadę działania roweru ze wspomaganiem elektrycznym. Oczywiście na rynku dostępne są różne modele oraz marki produkujące rowery ze wspomaganiem elektrycznym. Ceny w zależności od modelu, marki czy pojemności akumulatora wahają się od kilki do kilkunastu tysięcy złotych. Wspomaganie elektryczne dotyczy już większości typów rowerów na rynku. Jednak ze względu na funkcjonalność oraz przystępną cenę największą popularnością cieszą się rowery typu damka. W danej kategorii rowerów występują damskie, męskie czy unisex. Odpowiedni profil ramy, dobrej jakości silnik oraz baterie pozwolą na długie lata użytkowania roweru. Wyglądem nie różni się on od typowego roweru, nie każde oko dostrzeże nasza tajną moc w postaci silnika elektrycznego. Wmontowany on jest w przedniej piaście. Akumulator natomiast umieszczony jest na bagażniku, płaski kształt baterii sprawia, że jest on mało widoczny i nie przeszkadza w użytkowaniu roweru. Najczęściej na kierownicy znajduje się sterownik służący do regulacji mocy napędu. Silnik montowany w rowerach jest wspomagający a więc działa jedynie przy jednoczesnej pracy nóg rowerzysty. Rower ładujemy podłączając go do zwykłego gniazdka. Ładowanie trwa zwykle od 2 do 10 godzin. W pełni naładowana bateria pozwala na przejechanie ze wspomaganiem od 30 do 100 km.

Wadą rowerów ze wspomaganiem elektrycznych może być ich waga. Klasyczny "elektryk” waży około 8 kg więcej od zwykłego roweru. Silnik i akumulator ważą przynajmniej kilka kilogramów. Niektóre modele ważą nawet 45 kg.

Rower ze wspomaganiem elektrycznym to super sprawa :) - możemy poprzeć to stwierdzenie w 100%, dzięki możliwości przetestowania roweru Saveno Pulse 7 Nexus

Rower prowadzi się rewelacyjnie. Geometria ramy pozwala na komfortowe wsiadanie i zsiadanie, atrakcyjny wygląd i działający bez zarzutu silnik w przedniej piaście to kolejne atuty Pulse 7. Na kierownicy znajduje się sterownik w formie panelu z wyświetlaczem LED. Daje on możliwość 5 stopniowej regulacji siły działania wspomagania elektrycznego. Odpowiednie jego umiejscowienie pozwala na wygodną zmianę regulacji wedle swoich potrzeb bez przerwy w jeździe. Panel pozwala na zupełne wyłączenie wspomagania. Regulacja siły rzutuje na zasięg wspomagania. Minimalne wspomaganie 80 km - maksymalne 50 km. Silnik 8-fun włącza się przy czwartym obrocie korby, nagle czujemy jakby niewidzialny przyjaciel pchał nas do przodu. Bateria Phylion Li-lom An 36V zamontowana jest na bagażniku. Zgrabna, nie rzucająca się w oczy. Waga Saveno Pulse 7 to 25 kg. Maksymalna prędkość to 25 km/h. Ładujemy go przy użyciu zwykłego gniazdka a czas pełnego ładowania to 5h. Cena takiego cacka to 4399 zł. Pulse 7 Nexus jest rowerem godnym polecenia, wysokiej jakości wykonanie, osprzęt oraz przystępna cena sprawiają, że z pewnością znajdzie on wielu zwolenników.

Bartłomiej Dutkiewicz
MTB Style





komentarze
Reklama
Reklama