Mazovia MTB - etap VIII rozegrany zostanie w Gorcach

Czwartek, 16 lipca 2015 21:47

W niedzielę 19 lipca w Łopusznej odbędzie się kolejny, VIII etap Mazovia MTB. Wszyscy chętni mogą zmierzyć się na czterech dopasowanych do możliwości dystansach Hobby, Fit, Mega i Giga.

Program zawodów

niedziela (19.07)
8.00 - 11.30 - zapisy w Biurze Zawodów
10.05 - ustawianie zawodników w sektorach startowych na dystansie Hobby i ich opiekunów
10.15 - start dystansu Hobby
11.15 - ustawianie zawodników w sektorach startowych (dystanse Fit, Mega, Giga)
11.30 - start dystansów Fit, Mega, Giga
12.30 - dekoracja dystansu Hobby
13.00 - występ zespołu „ Muzyka Włodka Majerskiego z Krauszowa"
14.00 - dekoracja dystansu Fit
14.15 - pokaz trialu rowerowego w wykonaniu Jacka Jarząbka z Łopusznej – laureata Mistrzostw Polski
14.20 - dekoracja dystansu Mega
15.00 - dekoracja klasyfikacji najlepszego mieszkańca Powiatu Nowotarskiego
15.30 - dekoracja dystansu Giga

Opis tras.

Fit:
Start zlokalizowany zostanie przy Zespole Szkoły Podstawowej i Gimnazjum w Łopusznej. Początek trasy będzie przebiegał drogą asfaltową w górę wsi ul. Gorczańską aż do przysiółku Zarębek Wyżni. Początkowo droga wznosi się łagodnie w górę, by następnie po wjechaniu już na drogę leśną nachylenie wzrosło do ok. 10 – 12%. Sama końcówka to już prawdziwie górski odcinek z nachyleniem przekraczającym 20%, ale nagrodą za włożony wysiłek jest widok na rozlegające się poniżej Podhale i panoramę Tatr. Cały podjazd liczy ok. 7 km i blisko 300 m przewyższenia. Ze szczytu rozpoczyna się szybki i bardzo przyjemny zjazd prowadzący do Ostrowska. Tutaj zlokalizowany jest rozjazd dla poszczególnych dystansów. Trasa Fit skręca w lewo i biegnie ścieżką rowerową wzdłuż Dunajca i doprowadza nas z powrotem do Łopusznej. Mijamy bufet i rozpoczynamy kolejny podjazd biegnący w otwartym terenie z widokami na okoliczne szczyty i pozostającą w dolinie Łopuszną. Po pokonaniu ok. 4 km i kolejnych 300 m w pionie ponownie znajdujemy się na Zarębku Wyżnim i rozpoczynamy zjazd w kierunku mety tą samą drogą, która prowadziła po starcie. To jednak nie koniec trasy, bo „na deser” pozostaje do podjechania krótki ok. 500 metrowy podjazd, ale z nachyleniem momentami sięgającym 30%. Na szczycie ponownie malownicze widoki i spokojny zjazd do mety zlokalizowanej w tym samym miejscu co start.

Mega:
Start zlokalizowany zostanie przy Zespole Szkoły Podstawowej i Gimnazjum w Łopusznej. Początek trasy będzie przebiegał drogą asfaltową w górę wsi ul. Gorczańską aż do przysiółku Zarębek Wyżni. Początkowo droga wznosi się łagodnie w górę, by następnie po wjechaniu już na drogę leśną nachylenie wzrosło do ok. 10 – 12%. Sama końcówka to już prawdziwie górski odcinek z nachyleniem przekraczającym 20%, ale nagrodą za włożony wysiłek jest widok na całe Podhale i panoramę Tatr. Cały podjazd liczy ok. 7 km i blisko 300 m przewyższenia. Ze szczytu rozpoczyna się szybki i bardzo przyjemny zjazd prowadzący do Ostrowska. Tutaj zlokalizowany jest rozjazd dla poszczególnych dystansów. Trasa Mega i Giga skręca w prawo i biegnie ścieżką rowerową do miejscowości Waksmund. Po skręcie w prawo w ul. Gorczańską rozpoczyna się drugi podjazd liczący ok. 2,5 km i 190 m przewyższenia. Droga dociera do górnej stacji wyciągu narciarskiego „Długa Polana”, przecina stok w poprzek i dalej prowadzi do ul. Kowaniec znajdującej się w Nowym Targu. Tu rozpoczyna się najpopularniejszy gorczański podjazd prowadzący na Turbacz. W tym miejscu zlokalizowany będzie także pierwszy bufet. Cały podjazd to 640 m w pionie i ok. 10 km długości. Po drodze mijamy oś. Gazdy, polanę Dziubasówki, szczyt Bukowiny Miejskiej, gdzie będzie drugi rozjazd dystansów. Mega skręca w prawo w kieruje się do Kaplicy Pasterskiej na Polanie Rusnakowej. Ok. kilometra dalej dojeżdżamy do miejsca, w którym trasa będzie przebiegała w dwóch kierunkach. Droga jest szeroka, ale należy być ostrożnym i trzeba trzymać się lewej strony, aby bezpiecznie minąć zawodników zjeżdżających w dół. Za tzw. Długimi Młakami skręcamy w lewo do Hali Turbacz, a następnie do schroniska pod Turbaczem i tym samym docieramy do wysokości 1280 m n.p.m. czyli do najwyższego punktu na mapach wszystkich maratonów organizowanych w tym roku w Polsce. Tutaj zlokalizowany jest również drugi bufet i rozpoczynamy długi, miejscami kamienisty i stromy zjazd do miejscowości Waksmund. Po drodze mijamy Bukowinę Waksmundzką, Czubę Ostrowską i przełęcz Czarnotówka. Ponownie wjeżdżamy na ścieżkę rowerową biegnącą wzdłuż Dunajca i dojeżdżamy do Łopusznej. Mijamy bufet i rozpoczynamy kolejny podjazd biegnący w otwartym terenie z widokami na okoliczne szczyty i pozostającą w dolinie Łopuszną. Po pokonaniu ok. 4 km i kolejnych 300 m w pionie ponownie znajdujemy się na Zarębku Wyżnim i rozpoczynamy zjazd w kierunku mety tą samą drogą, która prowadziła po starcie. To jednak nie koniec trasy, bo „na deser” pozostaje do podjechania krótki ok. 500 metrowy podjazd, ale z nachyleniem momentami sięgającym 30%. Na szczycie ponownie malownicze widoki i spokojny zjazd do mety zlokalizowanej w tym samym miejscu co start.

Giga:
Start zlokalizowany zostanie przy Zespole Szkoły Podstawowej i Gimnazjum w Łopusznej. Początek trasy będzie przebiegał drogą asfaltową w górę wsi ul. Gorczańską aż do przysiółku Zarębek Wyżni. Początkowo droga wznosi się łagodnie w górę, by następnie po wjechaniu już na drogę leśną nachylenie wzrosło do ok. 10 – 12%. Sama końcówka to już prawdziwie górski odcinek z nachyleniem przekraczającym 20%, ale nagrodą za włożony wysiłek jest widok na całe Podhale i panoramę Tatr. Cały podjazd liczy ok. 7 km i blisko 300 m przewyższenia. Ze szczytu rozpoczyna się szybki i bardzo przyjemny zjazd prowadzący do Ostrowska. Tutaj zlokalizowany jest rozjazd dla poszczególnych dystansów. Trasa Mega i Giga skręca w prawo i biegnie ścieżką rowerową do miejscowości Waksmund. Po skręcie w prawo w ul. Gorczańską rozpoczyna się drugi podjazd liczący ok. 2,5 km i 190 m przewyższenia. Droga dociera do górnej stacji wyciągu narciarskiego „Długa Polana”, przecina stok w poprzek i dalej prowadzi do ul. Kowaniec znajdującej się w Nowym Targu. Tu rozpoczyna się najpopularniejszy gorczański podjazd prowadzący na Turbacz. W tym miejscu zlokalizowany będzie także pierwszy bufet. Cały podjazd to 460 m w pionie i ok. 6 km długości. Po drodze mijamy oś. Gazdy, polanę Dziubasówki i szczyt Bukowiny Miejskiej, gdzie będzie drugi rozjazd dystansów. Trasa Giga skręca w lewo na czarny, a następnie na zielony szlak prowadzący do Obidowej. Jest to najtrudniejszy technicznie zjazd z dużą ilością śliskich kamieni i korzeni. Dalej trasa przebiega szlakiem trasą narciarstwa biegowego „Śladami Olimpijczyków”. Do pokonania jest 11 km podjazdu z sumą przewyższeń ponad 400 m i mijając Halę Turbacz, docieramy do schroniska pod Turbaczem i tym samym wysokości 1280 m n.p.m. czyli do najwyższego punktu na mapach wszystkich maratonów organizowanych w tym roku w Polsce. Tutaj zlokalizowany jest również drugi bufet i rozpoczynamy długi, miejscami kamienisty i stromy zjazd do miejscowości Waksmund. Po drodze mijamy Bukowinę Waksmundzką, Czubę Ostrowską i przełęcz Czarnotówka. Ponownie wjeżdżamy na ścieżkę rowerową biegnącą wzdłuż Dunajca i dojeżdżamy do Łopusznej. Mijamy bufet i rozpoczynamy kolejny podjazd biegnący w otwartym terenie z widokami na okoliczne szczyty i pozostającą w dolinie Łopuszną. Po pokonaniu ok. 4 km i kolejnych 300 m w pionie ponownie znajdujemy się na Zarębku Wyżnim i rozpoczynamy zjazd w kierunku mety tą samą drogą, która prowadziła po starcie. To jednak nie koniec trasy, bo „na deser” pozostaje do podjechania krótki ok. 500 metrowy podjazd, ale z nachyleniem momentami sięgającym 30%. Na szczycie ponownie malownicze widoki i spokojny zjazd do mety zlokalizowanej w tym samym miejscu co start.