Zamień smartfon na rower (zobacz film)

Piątek, 4 sierpnia 2017 16:40

Województwo Małopolskie przeprowadziło niecodzienny eksperyment. W Niepołomicach, podczas akcji zorganizowanej w ramach kampanii Małopolska na rowery, mieszkańcy i turyści stanęli przed nie lada wyzwaniem: Czy zamienisz smartfon na… przejażdżkę rowerem? Zobaczcie jak zareagowali.

Nawet przez 4 godziny dziennie patrzymy na ekran telefonu, a ponad połowa Polaków (60 proc.) przyznaje, że korzysta z telefonu przynajmniej raz na godzinę lub nawet co kilka, kilkanaście minut. To alarmujące dane, które pokazują skalę rosnącego problemu.

- Wszechobecne uzależnienie od urządzeń cyfrowych dotyka zarówno dorosłych, jak i dzieci. Jeszcze kilkanaście lat temu dzieci najchętniej spędzały swój czas bawiąc się z rówieśnikami na polu, a największą karą był dla nich szlaban na wyjścia na podwórko. Dziś sytuacja się odwróciła. Dzieci i rodzice coraz więcej uwagi poświęcają ekranom swoich telefonów komórkowych. Organizując eksperyment społeczny chcieliśmy nie tylko zwrócić uwagę na ten problem, ale także pokazać możliwe rozwiązanie. Gorąco zachęcam wszystkich do tego, aby chociaż raz spróbować podjąć takie wyzwanie i zamienić telefon na przejażdżkę po VeloMałopolska – mówi Jacek Krupa, Marszałek Województwa Małopolskiego.

Wyzwanie zamiany telefonu na przejażdżkę rowerem zostało skierowane do ponad 40 osób przechodzących przez niepołomicki rynek w sobotnie przedpołudnie. Tylko 5 z nich zdecydowało się oddać swój telefon do zamykanej skrzyni i przejechać na rowerze wyznaczoną trasę, biegnącą przez Puszczę Niepołomicką. Na śmiałków czekała dodatkowa niespodzianka – w zamian za odwagę oraz na zachętę, by w przyszłości chętniej zamiast nowoczesnych technologii wybierali aktywne spędzanie czasu – w prezencie otrzymali właśnie rowery.

Zobacz wideo:



Akcja została zorganizowana w ramach kampanii Województwa Małopolskiego Małopolska na rowery, której celem jest pokazanie, że jazda na rowerze w Małopolsce może być atrakcyjną formą spędzania czasu, także w dzisiejszym, coraz bardziej cyfrowym świecie.

opr.s/

źródło: UMWM

komentarze
reklama